Projektowanie graficzne jest procesem twórczym. Wymaga współpracy klienta i projektanta, a zwykle kończona jest wraz z producentami wykonawczymi (np. drukarnią, producentem szyldów, banerów itp.). Zadanie w postaci projektu graficznego podejmowane jest w celu przekazania określonej informacji docelowym odbiorcom i może odnosić się do wielu dyscyplin artystycznych, koncentrujących się na komunikacji wizualnej oraz prezentacji. Jako grupa kreatywnych, nietuzinkowych, a przede wszystkich lubiących swoją pracę w Designpoint osób, specjalizujemy się w projektowaniu użytkowych przekazów graficznych. Poprzez stosowanie różnych form i metod kreacji oraz łączenia słów, symboli i obrazów, tworzymy dla firm i instytucji, na potrzeby komunikacji wizualnej, reklamy, BTL, identyfikacji wizualnej etc. Robimy wszystko aby nasze projekty były zgodne z obowiązującymi współczesnymi trendami w grafice użytkowej, ponieważ to nie tylko nasza praca ale przede wszystkim pasja. Pracujemy jako równorzędni partnerzy, co sprawia, że u nas nie ma, tak typowej dla branży reklamowej, rotacji pracowników. Dlatego zlecając nam projekt masz gwarancję otrzymania produktu w jakości prezentowanej w portfolio. Reasumując: jeżeli zakładasz lub już prowadzisz firmę, chciałbyś stworzyć lub wzmocnić jej wizerunek, potrzebujesz logo lub innych, profesjonalnie wykonanych projektów graficznych - zachęcamy do kontaktu.
Stosunki między projektowania i produkcji jest jednym z planowania i realizacji. Planowanie to umiejętność przewidywania i zapobiegania potencjalnym problemom, które mogą się pojawić podczas procesu produkcji. Projektowanie to rozwiązywanie problemów na poziomie kreacji. W przeciwieństwie do produkcji, kreacja obejmuje rutynowe lub wstępne zagadnienia planowanego procesu. Wzór może być jedynie, że plan nie zawiera inżynierii produkcji lub procesu, choć tego praktyczną wiedzę z takich procesów jest zwykle oczekuje twórców. W niektórych przypadkach od projektanta oczekuje sięz szerokej wielodyscyplinarnej wiedzy wymaganej dla takich wzorów również szczegółową wiedzę w zakresie wytwarzania produktu. Znajomość projektowania i późniejszego procesu produkcji często się wzajemnie uzupełnia w wielu dziedzinach twórczych zawodowej kariery, czyli rozwiązywanie problemów jest częścią realizacji i odwrotnie. Ponieważ koszt układu wzrasta, potrzebne do oddzielania od projektowania, jak również zwiększa produkcję. Na przykład, wysoki budżet projektu, takie jak skyscraper, wymaga oddzielające (projekt) architektury z (produkcji) konstrukcji. Niskiego budżetu projektu, takie jak lokalnie drukowane stroną zaproszenia ulotki, może być poprawione i drukowane dziesiątki razy na niski koszt kilku arkuszach papieru, kilka kropli atramentu, a mniej niż jedna godzina wynagrodzenia na pulpicie wydawca. To nie znaczy, że produkcja nie obejmuje rozwiązywanie problemów i kreatywności, ani też, że wzór zawsze jest związany z kreatywnością. Wzory rzadko są doskonałe, czasami powtarzane. W niedoskonałości na wzór może zadaniem produkcji stanowisko (np. produkcja artysty, pracowników budowlanych) z wykorzystaniem kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów, aby zrekompensować to, co zostało pominięte w procesie projektowania. Podobnie, wzór może być proste powtórzenie (kopia) o znanym uprzednio rozwiązania, wymagające minimum, jeśli jakiekolwiek, kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów z projektantami.