Jeśli chcesz zdobyć klientów na długo, musisz zacząć budować w ich umysłach świadomość swojej marki. Twoja marka musi się wyróżniać a Twój potencjalny klient powinien wiedzieć czego może się po niej spodziewać. Znak graficzny to jeden z najtańszych i jednocześnie najważniejszych czynników budujących markę. Dlatego dobrze zaprojektowane logo firmowe jest jedną z najlepszych inwestycji marketingowych.
Logo firmy jest nie tylko tym co widzimy na papierze. To część szeroko pojętej tożsamości firmy. Identyfikacja wizualna ma wywoływać wrażenia i doznania, które możemy porównać do skojarzeń związanych z odbiorem popkultury.
Wypracowanie marki nie przychodzi łatwo. Firma powinna mieć jasny plan działania. Musi być konsekwentna we wszystkich działaniach związanych z promocją marki. Musi mieć wizję idei, którą chce „zakazić” umysł klienta.
Identyfikacja wizualna to zestaw zaprojektowanych obiektów, które określają styl firmy. Typowy pakiet corporate identity zazwyczaj zawiera następujące elementy: logo, papier firmowy, koperty i wizytówki.
Styl materiałów korporacyjnych ma zasadnicze znaczenie dla wszelkiej działalności marketingowej firmy.
Opracowania profesjonalnego systemu identyfikacji wizualnej wymaga pracy zawodowych projektantów i menedżerów. Dlatego wybierając studio graficzne, które ma zaprojektować dla nas znak firmowy lub opracować kompletny system identyfikacji wizualnej, powinniśmy wybrać ofertę studia kreatywnego, mogącego pochwalić się doświadczeniem popartym portfolio i osiągnięciami w tej dziedzinie (konkursy itp.).
Logo firmy powinno wyglądać tak samo dobrze gdy jest wykonane z 15-sto metrowych liter i umieszczone przed siedzibą firmy jak i 15-sto milimetrowe wydrukowane na wizytówce.
Biorąc pod uwagę fakt, że logo firmy będzie wykorzystywane na wszystkich nośnikach i na wielu płaszczyznach, wybór znaku firmowego staje się jedną z najważniejszych decyzji podczas zakładania przedsiębiorstwa.